ACTIVITIES

BACK
jornada-avaluant-la-qualitat-als-museus
10.09.2018 - Communication 2018

Jornada: avaluant la qualitat als museus

Dimarts 16 d'octubre 2018. Auditori del MACBA, Barcelona

 

Els museus i equipaments patrimonials del segle XXI han col·locat els visitants al centre de la seva estratègia, de manera que els públics han passat a desenvolupar un paper clau en l’assoliment dels seus objectius.

 

Aquesta és una de les raons per la qual els museus han centrat els seus esforços en satisfer els interessos i les necessitats de les persones que els visiten, de manera que la tradicional visita al museu s’ha convertit en una experiència global, generada a partir de l’oferta: les exposicions, les activitats, l’edifici, els serveis complementaris i l’atenció personal.

 

L’objectiu final dels museus és aconseguir que aquesta experiència sigui el més satisfactòria possible. Així doncs, la satisfacció dels visitants ha passat a ser un dels components de la seva experiència al museu.

 

Estudis portats a terme en els últims anys han posat en evidència la relació existent entre la satisfacció i altres factors, com la repetició de la visita i la recomanació de l’experiència, en tant que indicadors de la lleialtat i implicació dels visitants. L’interès dels responsables dels museus en aconseguir la màxima implicació o engagement dels seus visitants els ha plantejat la necessitat d’avaluar la satisfacció, la mesura de la qual té a veure amb aspectes tangibles (oferta, serveis, etc.) però també intangibles, de caràcter qualitatiu.

 

L’Observatori dels Públics del Patrimoni Cultural de Catalunya, en la seva vocació de suport als museus i altres equipaments patrimonials del país en el coneixement dels seus visitants i usuaris per crear, mantenir i desenvolupar noves audiències i millorar l’ús social del patrimoni cultural, dedica la seva tercera Jornada anual a l’avaluació de la qualitat de l’experiència als museus.

 

La Jornada permetrà presentar metodologies per a l’avaluació de la qualitat així com per utilitzar els resultats, d’una banda, per a la millora de la gestió dels museus i, d’altra banda, per visibilitzar una part important de la seva feina que habitualment no queda reflectida per la tradicional preponderància de les dades quantitatives.

    PDF

  • Programa Avaluant la qualitat als museus  
  • CV Ponents Jornada  
  • Documentació que tracta el tema de la Jornada: AVALUANT LA QUALITAT ALS MUSEUS  
  • Presentació Carl Stevens - Quality Metrics, la mesura de la qualitat a les entitats culturals angleses  
  • Presentació Jesús Bueno - El Net Promoter Score (NPS), la propensió a recomanar com un indicador de la satisfacció  
  • Presentació Matilde Gonález - Les certificacions de qualitat en el context de la millora del patrimoni cultural  
  • Presentació Gerri Morris - De la satisfacció a l’engagement  
  • Presentació Aurèlia Cabot - Els Cercles de comparació intermunicipals, una eina al servei de la Xarxa de Museus Locals de la DIBA II  
  • Presentació Ramon Dordal - Els Cercles de comparació intermunicipals, una eina al servei de la Xarxa de Museus Locals de la DIBA  
  • Presentació Ignasi Miró - Avaluant la qualitat als museus. Una proposta des de la Fundació La Caixa  

    Videos

  • Stevens, C. - Quality Metrics. A data driven approach to explorin the impact of our work  
  • Stevens, C. - Quality Metrics, la mesura de la qualitat a les entitats culturals angleses  
  • Carreté, JM.; Ibar, E.; Nadal, J. - Benvinguda i presentació de la tercera Jornada de l'Observatori dels Públics del Patrimoni Cultural de Catalunya  
  • Bueno, JM. - El Net Promoter Score (NPS), la propensió a recomanar com un indicador de la satisfacció  
  • González, M. - Les certificacions de qualitat en el context de la millora del patrimoni cultural  
  • Morris, G. - De la satisfacció a l’engagement  
  • Morris, G. – From satisfaction to engagement. Understanding how visitors relate to Museums  
  • Dordal, R.; Cabot, A. - Els Cercles de comparació intermunicipals, una eina al servei de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona  
  • Taula Rodona: la gestió de la qualitat als museus de Catalunya