Bases pedagògiques per al Museu de l’Empordà
PROJECTES PARTICIPATIUS ALS MUSEUS DE CATALUNYA
|
|
Museu o equipament |
Museu de l’Empordà |
Nom del projecte |
Bases pedagògiques per al Museu de l’Empordà |
Link o web del projecte |
https://www.museuemporda.org/proposta-educativa/ |
Data d’inici |
Gener 2018 |
Projecte permanent o temporal? Si temporal, dates de realització |
Temporal. Durant l’any 2018 |
Objectius |
- Construir una filosofia d’actuació basada en la participació, l’experimentació i l’empatia. - Crear i potenciar una nova línia d’actuació pedagògica amb capacitat per generar processos educatius integrals dirigits a un públic d’ampli espectre. - Esdevenir promotors i impulsors de noves línies de reflexió, investigació i intervenció a l’entorn l’art, la ciència i la cultura. - Crear línies d’actuació que promoguin la formació al llarg de tota la vida. - Generar processos participatius amb l’objectiu de socialitzar el coneixement. - Potenciar i incrementar l’esperit crític dels visitants. |
Tipologia públics participants |
Personal del Museu o persones amb una vinculació directa amb els serveis que ofereix, persones relacionades amb el món educatiu a la ciutat i la comarca, públic habitual del Museu i també no-públic, infants i joves en edat escolar. |
Descripció del projecte (llargada màxima 200 paraules) |
Procés participatiu per la creació d’una eina on es descriuen els principis rectors, les estratègies i les línies d’actuació per donar unitat i qualitat pedagògica a les actuacions educatives i culturals del Museu de l’Empordà. Es pretén descriure els eixos pedagògics perquè tota activitat organitzada respongui als principis de qualitat i unitat d’acció. I tot plegat, en un context on els nous corrents museològics apunten que les institucions museístiques, per donar sortida a la demanda d’oci i ensenyament del segle XXI, han de construir una nova museologia. Per aconseguir-ho calen noves tècniques, nous mètodes i nous criteris. L’objectiu final és que el públic no només visiti el Museu, sinó que també hi aprengui, i que per tant, es consolidi en un agent social i cultural de primer ordre.
|
Nombre de participants (aprox.) |
30 persones |
Entitats implicades |
Escoles i instituts de Figueres i comarca de l’Alt Empordà |
Valoració: Què ha funcionat |
A través del procés participatiu es van marcar les línies estratègiques i bases pedagògiques del Museu. Va ajudar a crear l’ADN dels fonaments pedagògics del Museu de l’Empordà. |
Valoració: Què no ha funcionat |
Una petita part de les línies marcades encara no s’han pogut duu a terme |
Com es podria millorar |
|
Persona de contacte Nom i e-mail |
Pere Cañada Vila pcanada@figueres.org |
Imatges o vídeos: Web, youtube... |
https://www.museuemporda.org/proposta-educativa/ https://www.youtube.com/watch?v=eYSndcEP0vM
|