ACTIVITATS

TORNAR
analitica-digital-com-mesurar-limpacte-de-lestrategia-digital-del-museu
31.07.2017 - Comunicació 2017

Analítica digital - Com mesurar l'impacte de l'estratègia digital del museu

En el context de la 2a Jornada anual, dedicada aquest any al coneixement del públic virtual dels museus, l’Observatori de los Públics del Patrimoni Cultural de Catalunya organitza el Workshop “Analítica Digital - Com mesurar l’impacte de l’estratègia digital del museu”.

El workshop està adreçat a community managers i professionals de museus en actiu responsables de mitjans digitals, amb experiència consolidada en gestió i avaluació de la web i les xarxes socials de la seva institució.

El workshop el dirigirà Elena Villaespesa, analista de mitjans digitals del Metropolitan Museum of Art, essent responsable del disseny, implementació i seguiment d’un programa d’Analytics per a la monitorització i la valoració dels canals, plataformes i programes dels diferents departaments del Museu.

Els objectius del Workshop són, d’una banda, proporcionar eines sobre l’obtenció, gestió i anàlisi de les dades dels visitants que utilitzen els mitjans digitals dels museus. I, d’altra banda, facilitar el contacte entre els professionals dels mitjans digitals dels museus promovent l’intercanvi d’experiències i coneixement.

Els temes que es desenvoluparan en el workshop són els següents:
- Elaborar el pla d’avaluació
- Eines per a l’avaluació d’un producte digital
- Crear perfils d’usuaris a partir de les seves motivacions i interessos
- Anàlisi i optimització de la web
- Entendre el user journey
- Com compartir dades: creació de dashboards
- Anàlisi de l’impacte de les xarxes socials

Els participants en el workshop hauran d’haver llegit una selecció d’articles (majoritàriament en anglès), que seran facilitats per l’organització prèviament a la realització del workshop.

Es crearà un grup (a Facebook, Basecamp o Slack) per compartir preguntes i recursos abans, durant i després del workshop.

Durant el workshop es treballarà a partir de dades reals de museus.

 

Requeriments per participar en el workshop:

 

- Ser responsable de mitjans digitals en un museu o equipament patrimonial, comptant amb experiència avançada en comunicació digital.
- Accés a un compte de Google Analytics.
- Nivell d’anglès que permeti la lectura de documents tècnics sobre el tema.


Inscripció gratuïta.

L’aforament és molt limitat. Atesa aquesta limitació, només s’admetrà una persona per museu o equipament patrimonial.


Lloc i data

Direcció General d'Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni (Palau Moja)
c/ Portaferrissa, 1. Barcelona.

Dilluns, 9 octubre de 2017 de 10.00–14.30 h.

 

 

Per tal de formalitzar la seva sol·licitud de participació al workshop, ompli si us plau el formulari que trobareu aquí:

    PDF

  • Programa workshop Analítica Digital - Com mesurar l'impacte de l'estratègia digital del museu