Projectes en col·laboració i ApS amb centres educatius del Museu de Ciències Naturals
PROJECTES PARTICIPATIUS ALS MUSEUS DE CATALUNYA
|
|
Museu o equipament |
Museu de Ciències Naturals de Barcelona |
Nom del projecte |
Projectes en col·laboració i ApS amb centre educatius |
Link o web del projecte |
https://edunat.museuciencies.cat/projectes/projectes-de-col%c2%b7laboracio/ |
Data d’inici |
Curs 2012-2013 |
Projecte permanent o temporal? Si temporal, dates de realització |
Permanent. S’inclou en el marc de l’oferta d’activitats escolars del Museu |
Objectius |
Oferir la possibilitat de crear nous projectes educatius en el marc de les ciències naturals que cobreixin les necessitats dels docents que no troben resposta en la nostra oferta regular d’activitats escolars |
Tipologia públics participants |
Centres educatius d’infantil, primària i secundària |
Descripció del projecte (llargada màxima 200 paraules) |
Des del Departament d’Educació del Museu de Ciències Naturals de Barcelona volem esdevenir còmplices dels docents a l’hora de desenvolupar un projecte escolar de ciències naturals. El patrimoni natural que custodia el Museu pot ser un bon punt de partida, però també estem oberts a acollir propostes d’altres àmbits, des d’una perspectiva de diàleg disciplinar. Els projectes en col·laboració necessiten la implicació dels centres educatius, la seva participació en el disseny i en l’execució. No es tracta d’un encàrrec, sinó d’una col·laboració en la que el projecte s’ha de crear entre uns i altres: docents i equip educatiu del Museu. |
Nombre de participants (aprox.) |
5 projectes per curs escolar: 300 alumnes aproximadament |
Entitats implicades |
Centres educatius participants |
Valoració: Què ha funcionat |
La possibilitat de crear nous projectes educatius ens permet donar resposta a necessitats reals de la comunitat educativa. Així doncs, el resultat d’aquestes col·laboracions dóna forma a activitats d’interès per a la comunitat educativa que el Museu acaba per incorporar a la seva oferta regular d’activitats. |
Valoració: Què no ha funcionat |
Cada projecte en col·laboració és diferent, de manera que són difícils de dimensionar i, en els casos més ambiciosos, poden ser complicats d’encabir en el dia a dia del Departament. |
Com es podria millorar |
Comptabilitzar-los a partir d’indicadors qualitatius, tenint en compte que a nivell quantitatiu ofereixen xifres força modestes. |
Persona de contacte Nom i e-mail |
|
Imatges o vídeos: Web, youtube... |
https://edunat.museuciencies.cat/museitzem-projecte-en-collaboracio-amb-lescola-augusta/ https://edunat.museuciencies.cat/projecte-en-collaboracio-amb-lies-quatre-cantons/ |